2019 рік стане поворотним для власників закладів громадського харчування. Починаючи з січня цього року вводяться в дію принципово нові правила, за якими будуть відбуватися перевірки харчового бізнесу.
Дані правила засновані на шкалі "ризиковості", яку вже застосовують пожежна та фіскальна служби. За цими змінами чим вище ризик - тим частіше в заклад будуть навідуватися інспектори.
Ризикова шкала
Відповідно до змін кожному закладу громадського харчування тепер будуть нараховуватися бали. Бали можуть нараховуватися як за порушення, так і просто тому, що заклад сам по собі потрапляє в групу ризику.
Наприклад, бали нараховуються за такі порушення:
- наявність скарг від споживачів - 5.
- порушення санітарних норм - 15.
- поширення інфекцій - 20 і т.і.
До групи ризику, зокрема, потрапляють компанії, які постачають продукцію в:
- салони або спорткомплекси - 5.
- точки громадського харчування або санаторії для дорослих - 10.
- санаторії для дітей або навчальні заклади - 41 і т.і.
Частота перевірок
Залежно від того, скільки балів набере суб'єкт господарювання, він потрапить в одну з трьох груп ризику:
- Група з низьким ризиком - від 0 до 20. Компанії цієї групи будуть піддаватися перевірці всього раз в 5 років.
- Група з середнім ризиком - від 21 до 40. Перевірки будуть відбуватися раз на 3 роки.
- Група з високим ризиком - понад 41. Такі компанії будуть перевіряти кожні 2 роки.
Для тих підприємств, на яких контролери не виявлять порушень, будуть приємні бонуси. Так, якщо на підприємстві середньої групи протягом 6 років або низької групи - протягом 10 років не виявлять порушень, до періодичності перевірок буде застосовуватися коефіцієнт 1,5. Наприклад, якщо протягом 6 років на підприємстві з середньою групою ризику (тобто воно успішно пройшло 2 планові перевірки) порушень не зафіксують, то наступна перевірка прийде не через 3, а через 4,5 роки.
Оцінки експертів
В цілому експерти оцінюють новацію і такі зміни позитивно. Однак висловлюються думки, що наявність "бонусу" у вигляді полуторного коефіцієнта призведе до зростання корупції: наприклад, варто контролеру "не помітити" скаргу споживача, і наступна планова перевірка відсувається на півтора роки.